۱۳۸۹/۰۳/۰۹

صبح از اداره بی مه اومده بودن برا بازرسی. بعد یه آقای خیلی متشخص با ظاهر خیلی موجه به عنوان بازرس گیر داد که چرا همه افراد شرکت توی شرکت نیستن. گفتم خوب یکی برا کار بانکی رفته و یکی هم کارش ویزیتوریه و یکی هم مسئول پخشه داخله و اینا همه ش بیرون از شرکتن. قبول نکرد و گفت همه باید باشن! گفتم یعنی کار بانکی داریم چی کار کنیم؟! به رئیس بانک بگیم بیاد برامون انجام بده؟ گفت این مشکل بی مه نیست! خلاصه ارباب بردش توی اتاق و برای اینکه اذیتمون نکنه و بتونیم حقمون رو بگیریم!!! مبلغ یکصد هزار تومان با کلی خرما و خشکبار به یارو داده. طرف اخماش باز شده و لبخند میزنه و میگه اخرش شما ما رو جهنمی میکنید!!!( البته من به شخصه مخالف دادن همچین وجهی به مرتیکه بودم. ولی خوب ارباب دلش خواست!)

۴۳ نظر:

ریواسی گفت...

گند بزنه این سیستمو! مزخرفای خراب...
اومده ایراد بنی اسرائیلی گرفته که ارباب ببردش تو اتاق!
سم میریختی تو خرماش...اقلا یه چیزی که از درد بپیچه به خودش!
یا ایران چک دزدی (دارید؟ :پی) میدادید بهش!

MisS nc گفت...

عميقا ناراحت شدم و تاسف خوردم.

باقیمانده های یک زن گفت...

جان من دختر 1.5 سالشه ؟
پس چرا من همیشه تصور یه دختر بچه ی 5-6 ساله ازش داشتم ؟
الان شما کل مختصات فکری من رو از خانواده ات ریختی بهم.
باید بشینم دوباره بسازمتون!

امیرحسین گفت...

قربونت با این حساب من باید 47 سال سن داشته باشم که!

سلانه گفت...

سلاممممممم:)
من فعلن هلاک پیشنهادای ریواسیم به خدااا :)))))

سلانه گفت...

من کلن نمیفهمم چرا این بیمه ایها خیال میکنن همه اعضای شرکت باید 24 ساعته توی شرکت باشن.. اون روزم بازرسه اومده بود میگفت چرا بقیه نیستن؟ میگم جلسه ن! میگه باید باشن! میگم بابا جون ما هفته ای هفت روز با مخابرات جلسه داریم. نمیشه نریم که! مجبوریم.. میفهمی؟! آخرشم نفهمید!!

امیرحسین گفت...

سم نداشتیم ولی ایران چک دزدی داشتیم! حیف که سولاخش کرده بودیم!

maryam گفت...

ميگم كه دفعه ماه بعد يادم باشه چنين روزي به عنوان مامور بيمه بيام يه سر به شركتتون بزنم..اما لطفن پيشنهادات ريواس رو عملي نكنيداااا..مثل امروز رفتار كنيد
باتشكر
يه مامور دلسوز بيمه

هدی گفت...

خوبه حالا بنده خدا یه نگاهی به جهنم هم داشته!!!!

هدی گفت...

بعدش ما یه استاد مذهبی داشتیم (همون که سلانه جون تو وبلاگه مرحومش بهش می گفت دکتر) که می گفت از علمای اسلام پرسیده که اگه هیچ راهی جز راضی کردن آدما به این صورت نداشته باشید، اشکالی نداره که اینجوری راضیشون کنید!!!!!! :))

گفتم که خیلی عذاب وجدان نداشته باشید! هر چند که من معتقدم اگه الآن پیامبر بود کلی سورپرایز میشد با این دین ما!!! :))

ناشناس گفت...

(آیکون آقای بیمه ای)

سمن گفت...

اااااا امیر؟کامنت منو پاک کردی؟:(

امیر گفت...

سمن من کی کامنت پاک کردم که این بار دومم باشه؟!

سمن گفت...

کامنتم رو این خورده:(‏ میدونم که پاک نمی کنی.
گفته بودم به ارباب بگو یه کم از اون زبونش به ما هم یاد بده.اگه شانس ماست اینجور وقتها طرف میگه واه واه به مامور دولت رشوه میدی؟بعدش هم کلی به حرف آقای دکتر که هدی گفته بود خندیدم.یه چیزی هم گفته بودم دراین باره که یادم نیست!

سلانه گفت...

جدی هدی؟ :))))) نشنیده بودم اینو ازش.. بعد به قول گودریا «لایک به سورپرایز شدن پیامبر»

هدی گفت...

اره سلانه جون جدی می گفت!!!! :)))))

ناشناس گفت...

علما كه نشانه دينتون نيستن به قران مراجعه كنين مي بينين كه همچين داستانهايي افسانه است نه جزو دستورات ديني

امیرحسین گفت...

خوب حالا قران چی میگه؟! الراشی و المرتشی کلا هما فی النار؟!

ناشناس گفت...

قران فقط اينها رو نمي گه خيلي حرفهاي ديگه هم داره
به شرطي كه ادم به همش عمل كنه و دنبال همش بره نه فقط هر جاشو به نفع خودش تفسير كنه

امیرحسین گفت...

مثلا" چی میگه قران؟! بعد هم چرا بدون اسم؟ خوب با اسم حرف بزنیم با هم. مشکلی ایجاد میشه؟!

ناشناس گفت...

مي دوني اقاي امير حسين عزيز بهتره آدم به جاي نقل قول كردن هميشه به اصل مراجعه كنه مي توي بري مطالعه كني ببيني قران چي ميگه من كه زبان قران نيستم.
چه فرقي ميكنه من كي باشم يه بنده خدا مهم اينه كه نسبت به اسلام و قران شناخت كامل پيدا كنيم اول من كه خيلي نمي دونم و بعد بقيه اونهايي كه كمتر ميدونن.

هدی گفت...

منظور من از علما مراجع تقلیده و اینی هم که گفتم کاملاً جدی بود و کلاً فکر کنم فلسفه تقلید اینه که چون همه نمی تونن هر چی رو می خوان برن از تو قرآن پیدا کنن مراجعه می کنن به کسی که همه عمرش رو واسه این کار گذاشته! به نظر من هم این با اون چیزی که قرآن گفته فرق داره ولی خوب باید از خودشون بپرسید که چرا اینجوری تفسیر کردن!

ناشناس گفت...

خوب معلوم نيست كه اون استادتون درست گفته يا نه يعني احتمال اينكه استادتون جور ديگري برداشت كرده باشه يا شما خوب متوحه نشده باشين به نظر من يه جيزي اين وسط جور در نمياد چون هيچ وقت راه كج رو به كسي توصيه نمي كنن حتي براي راضي كردن طرف هم اينكار صحيح نيست و حتي منطق هم همچين چيزي نمي پذيره اگر مشخص هست نام مرجع تقليد رو بگيد تا ما هم از ايشان و هم يه پرس و جوي ديگري از چند مرجحع تقليد ديگر در اين خصوص بكنيم
چون ادم به اين راحتي جملات غلط رو نمي پذيره بهتره خودش هم بره تحقيق كنه.

نرگس گفت...

ای وااااااااااای
هنوز از نزدیک شاهد همچین چیزایی نبودم

هدی گفت...

منبعش از نظر من موثقه، آدمهای زیادی هستن که رشوه می گیرن و می دن و اصلاً فکر هم نمی کنن که حالا تازه بخوان برن بپرسن که درسته یا نه! اما از یه جهت به نظر من جور در میاد اونم اینکه وقتی تو جامعه تعداد زیادی از آدمها رشوه می گیرن و بدون اون هم کار ملت رو راه نمیندازن، حالا تا بیایم کار فرهنگی کنیم و ملت رو درست کنیم سالها طول میکشه و اونوقت خیلی از ادما بخاطر اینکه حاضر نشدن رشوه بدن ممکنه دچار مشکلات زیادی بشن مثلاً تو همین مورد بیمه شون قطع بشه! اونم گفته بوده که اگه هیچ راه دیگری نبود اشکال نداره نه در حالت عادی!

ناشناس گفت...

مگه بحث و گفتگو اشكالي داره
انسان براي رشد و پيشرفت بايد مباحثه كنه تا به حقيقت برسه چشم و گوش بسته زندگي كردن كه خوب نيست.

ناشناس گفت...

مگه بحث و گفتگو اشكالي داره
انسان براي رشد و پيشرفت بايد مباحثه كنه تا به حقيقت برسه چشم و گوش بسته زندگي كردن كه خوب نيست.

ناشناس گفت...

رشوه دادن و گرفتن ادمها كه مسير دين رو عوض نمي كنه
اين ادمها هستند كه بايد خودشون رو با دينشون وفق بدهند وقتي همه بد كنن هيچ وقت دين نميگه چون همه بد هستند شما هم بد باشين
هر كسي هم پاسخگوي اعمال خودش هست نه ديگران.پس هيچ وقت راه غلط راه حل براي كارهاي خوب نيست و معني نميده
ولي خوب انسانها مختارند هر طوري كه دوست دارن عمل كنن. شما و استادتون هم همينطور.
من ميگم كمي تحقيق بد نيست.

هدی گفت...

این هم سند تحقیقش:

اگر در اداره اي كارمند از روي عمد و يا به هر علت و نيتي كار ارباب رجوع را انجام ندهد و ارباب رجوع از اين باب نتواند به حقوق شرعي و قانوني خويش برسد و يا دچار مشكلات مختلف گردد، آيا مي توانند پول و يا هديه اي را جهت تسريع و رفع موانع به كارمند بدهد؟ آيا اين امر از مصاديق رشوه به حساب مي آيد؟

این کار جائز نیست. مگر ضرورت مهمی در کار باشد و به هیچ وجه نتواند به حق شرعی و قانونی خود برسد مگر از این راه، که در این صورت دادن پول برای او اشکالی ندارد هر چند گرفتن آن برای کارمند حرام است

منبعش هم سایت آقای مکارم شیرازی

هدی گفت...

ببخشید آقای امیر بخاطر بحث تو وبلاگتون :)

ناشناس گفت...

اگر اين بحث در وبلاگ شما اشكال داشت من هم معذرت ميخوام آقاي امير عزيز.

بعنوان هديه نه علنا طرف بدونه داره رشوه ميده وقتي رسما اسم رشوه روش باشه حرام ميشه ديگه طبق هميني كه نوشتين اين معني اينو نميده كه هر كسي خواست رشوه بدين در صورتي كه نياز به هديه داشته باشه مرجع بالاتري هست نه اينكه هر كس امد زور گفت شما هم بپذيرين. يعني هيچ ادم بالادستي نيست.
اين استفتا معني حرف شما رو نمي داد كه بله رشوه دادن درسته..

هدی گفت...

در عرف جامعه این معنیش رشوه است حالا اگه میخواید اسمش رو بذارید هدیه، در اصل ماجرا فرقی ایجاد نمی کنه! بدشم من نگفتم رشوه دادن درسته!!!! وقتی میگه که طرف از هیچ راهی نمی تونه به حقش برسه یعنی هیج بالادستی نیست یا اون بالا دسته هم خودش هدیه می خواد!!!!

ناشناس گفت...

بله اگر واقعا هيچ راهي نباشه و ضمنا طرف هم كارش حياتي باشه حق با شماست.
از اين كه منم اگاه كردين ممنونم.

امیر گفت...

به به! خوشم اومد. خیلی هم خوب کاری کردید که بحث کردید. ما هم استفاده نمودیم!

علیرضا گفت...

امیر می شه به ارباب بگی ما رو هم بفرسته به جهنم اصلا بفرسته به درک :)

Fiddler گفت...

az reshve dadan motenaferam...kamelan hesseto dark mikonam

فرنوش گفت...

سلام
فکر کن ببین طرف چقدر حقیره که میاد با استفاده از کارش مثل یه بدبخت تهدید میکنه بعد با زبونش گندکاریشو لیس میزنه!
دفعه بعد اومد یه جعبه خرما بکوبید توی سرش!

ناشناس گفت...

به به تم بیمه! با جهنم زور زورکی!ایندفه اگه گذارش اونورا افتاداز قول من بهش بگو یکم رقمشو ببره بالا . واسه جهنم افت داره این آقا بیمه‌ای رو زوری اونم با این فضاحت بچپونن اون تو!
بهار.ن

پرنده گمشده گفت...

کوفتش می شه!

sArA گفت...

واقعاً دیگه. شما اینها رو جهنمی می کنین. وگرنه این فرشته ها اینقدر پاک هستند، اینقدر معصوم هستن که نگو. فقط یه ذره خرمای خونشون افتاده. تقصیر شماهاست که می تونین سطح جیب و خرمای خون رو به راحتی اندازه گیری کنین!

میگن چی تو حدیث اینها؟ مقعدهما کجا؟
:)

بهار گفت...

حالا اين بيمه كه مي گي چي هست؟ مگه بدرد هم مي خوره؟ كجاها استفاده مي شه؟!

هانيه گفت...

اا چه پيشنهاد خوبي! من هي به بابام مي‌گم اسم منو تو ليست بيمه‌شون رد کنه مي‌گه بازرس مياد گير مي‌ده مي‌گه طرف کجاست! برم راهشو بهش بگم!

ناشناس گفت...

chi bayad goft az in adamha