۱۳۸۳/۰۸/۱۹

تصمیم گرفتم برا ثبت در تاریخ!!خاطرات شخصی سفرم رو بنویسم. از اون روز که سفارت فخیمه فرانسه اعلام کرد که درخواستمون برا ویزا رد شده منم دیگه کلا" بیخیال سفر شدم. مشغول ادامه زندگی شدم. البته از طرف اتاق بازرگانی یه سری نامه نگاری شده بود ولی اصلا" امیدی نبود.حتی یه بارم ازمون تعهد گرفتن که به کشور برگردیم و اونجا پناهنده نشیم!منم گفتم من اینجا رو با هیچ جا عوض نمیکنم. من اینجا زن و زندگی دارم!( نمونه یه مرد زن دوست و عاشق وطن!!). چون ویزا جور نشده بود دیگه بلیط رو هم که رزرو کرده بودیم از امارات کنسل کردیم. دیگه کاملا" ناامید شدیم چون بلیط هم دیگه گیر نمیومد برا اون تاریخ. تا اینکه یه دفعه روز پنج شنبه اعلام کردن که ویزا درست شده ولی باید اول بلیط رو تهیه کنید. خلاصه با هزار بدبختی بلیط ایران ایر رو گرفتیم و پنج شنبه ظهر ویزا به دست ما رسید. پرواز هم جمعه صبح ساعت 7:10 بود. دیگه لیلا خیلی سریع وسایل سفر رو آماده کرد و تو چمدونم کلی وسایل گذاشت. از کنسرو و تن ماهی و میوه گرفته تا اتو و واکس!چون بار برا بردن زیاد داشتیم و نمیخواستیم اضافه بار بدیم منم کلی وسایل رو خالی کردم.آخه تمام وسایل تزیین غرفه ( کلی حصیر و قفسه های چوبی و پوستر و عکس و نمونه محصول) رو داشتیم با خودمون میبردیم. جمعه صبح با رییس بزرگ تو فرودگاه قرار گذاشتیم. لیلا من رو رسوند فرودگاه. منتظر موند تا من رفتم یه کم که هوا روشن شد اونم رفت. خلاصه سوار هواپیما شدیم. اولین چیزی که جلب نظر میکرد!!!مهمانداران محترم هواپیما بودن که همگی با چهره اخمالو خوش امد می گفتند!سن اکثرشونم فکر کنم بالای 6-45 سال بود!!!برعکس هواپیمایی های دیگه که میگردن جوونترین و خوشگلترین ادما رو مهموندار کنن اینجا بر عکسه. اینجا بر اساس تجربه و امتیازه. خوب طبیعیه که هر چی تجربه و امتیازشون بره بالا سنشونم بالاتر میره!!خلاصه چشمتون روز بد نبینه!آدم اصلا" رغبت نمیکرد چیزی بخواد ازشون!( هی به این رییس بزرگ گفتم من با ایران ایر نمیاما!). از مرز که خارج شدیم احساس کردم تو لس انجلس هستم!رییس بزرگ از اول گرفت خوابید و منم مدام داشتم بیرون رو نگاه میکردم. اول یه خانومی میگفت که اجازه بدید پسر من کنار پنجره بشینه. منم با بدجنسی هرچه تمام تر گفتم نه! جاتون خالی فیلم دختر ایرونی رو نشون میداد!توفیق اجباری تماشا کردم دوباره. ساعت 11:30 به وقت پاریس که میشد 13 به وقت تهران رسیدیم به فرودگاه " اورلی" شهر پاریس.تقریبا" جنوب شرقی پاریس.ما فکر میکردیم فرودگاه " شارل دوگل" میشینه هواپیما. آخه اونجا نزدیک نمایشگاه بود و خیلی مسرور میشدیم اگه اونجا میشست هواپیما!شارل دوگل شمال پاریسه. بعد اعلام کردن که پروازای ایران ایر و ترکیش و چند تا کشور فکسنی دیگه تو فرودگاه اورلی انجام میشه و بقیه پروازای دیگه تو فرودگاه شارل دوگل که دومین فرودگاه بزرگ جهانه.