۱۳۸۹/۱۰/۲۱

چند روز پیش داشتم برای یه بنده خدا از سیستم جالب گرمایشی و آب گرم مسکو میگفتم. که همه جای مسکو ( و احتمالا" روسیه) آب گرم از طریق سیستم مرکزیه. یعنی اینطور نیست که هر خونه یا شرکت یا مکانی سیستم آب گرم کن و موتورخونه و غیره داشته باشه. یه نیروگاه هایی هست که آب رو گرم میکنن و از طریق لوله کشی به همه مشترکین ارائه میکنه. دقیقا" مثل همین سیستم آب سردی که ما اینجا داریم و از طریق لوله کشی همه ازش بهره مند میشن. گفتم اینطوری چقدر از اتلاف انرژی جلوگیری میشه. بعد گفتم توی کشور ما اصلا" کسی به فکر نیست و داشتم میرفتم بالای منبر که ایشون فرمودن هیچ وقت از سوم شخص حرف نزن. از خودمون بگو. اگه ما مسئول بودیم هم مثه همینایی بودیم که الان هستن! اصولا" ما ملتی هستیم که هیچ وقت به خودمون گیر نمیدیم. همیشه مشکل از دیگرانه و انگار اینا که سر یه مدیریتی هستن از فضا اومدن و از بستگان خودمون نیستن. پدر و برادر و خوار مادر خودمونن دیگه!!!!

۱۹ نظر:

امیرحسین گفت...

الان موسیقی ملایم براتون گذاشتم!

بهار گفت...

والا اگه مادر من مسئوليتي داشت كه الان اينجا سوئيس شده بود!(آيكون عرق فاميلي!!)‏

بهار گفت...

حالا بيرون از محل كار سرده، داخل محل كار دو دسته ميشه اون طرف ساختمون سردشونه اين طرف گرمشونه! سيستم هم جوري طراحي شده كه هواساز همه قسمت ها بايد با هم خاموش و روشن بشه!يه طرف ساختمون پنجره ها رو باز كردن اون طرف هم با كت و كاپشن نشستن!بقيه هم دارن به هدفمندي يارانه ي سوخت و انرژي و اينا فكر مي كنن!!!‏

مريم گفت...

آهنگ ملايمتون گوش داده شد و بسي لذت برديم
لطفن اون آهنگ قبلي رو در اسرع وقت در اختيار بازماندگان قراردهيد
باتشكر!!!
----
من هم با نظر اون بنده خدا موافقم

بهار.ن گفت...

از بحث اصولی و نتیجه گیری اوصولیترشون سپاسگزاریم!!الانم نادم و پشیمانیم!والا!

بهار.ن گفت...

خوب بود موسیقی، مرسی

هدی گفت...

در این که هرکس باید از خودش شروع کنه شکی نیست ولی نمیشه گفت که سیستم هم بی تأثیره! خیلی از آدمای همین ممکلت وقتی میرن جاهای دیگه دنیا بدون هیچ مشکلی زندگی میکنن و بهتر از اونا هم عمل میکنن! پس همه مشکل از آدمهای اینجا نیست :)

سجاد گفت...

خوب گفته.
یه بارم یه مهندسی اومده بود پیش ما، طبق معمول بحث هدفمندی بود اون اوائل. بعد ما اومدیم غر زدیم اون هیچی نگفت. بعدش که خواستیم اونو هم بیاریم وسط، گفت من پیش داوری نمی کنم.
خورد تو برجکمون.
شرمنده شدیم.

علیرضا گفت...

وای به روزی که این سیستم مرکزی خراب شه :))

ناشناس گفت...

هدي خانم:
وقتي ادم ميره جايي كه سيستم اونجا درسته كه دليل نيست
اگر در جاي بد بودي و سيستم مشكل داشت و تو درست رفتار كردي ارزشمنده.
چون هيچ چيزي نبايد بد بودن ما رو توجيه كنه.
ولي اگر در كل به قضيه نگاه كنيم حرف شما هم درسته.

سلانه گفت...

سلاممممممممممممم:)
من ضمن اعلام موافقت کلی با هدی اعلام میکنم که با نظر این رفیق شما هم موافقم و کلن من حیث المجموع(!) آدم موافقی هستم!!!

سلانه گفت...

اول باید یک سیستم درست توسط تعدای آدم کار درست ایجاد شه و بعد سایرین درون اون سیستم درست کار کنن.. حالا شما خودتون پرتقال فروش رو هر جور دوس دارین پیدا کنین

هدی گفت...

من که از اولش گفتم که باید از خودمون شروع کنیم!!!! ولی نمیخوایم نمره بدیم که شما میگید چی ارزش داره و چی نداره! مهم آخر کاره که وقتی درست میشه که کل سیستم هم درست باشه! وگرنه در یک سیستم غلط آدم درست هم بعد چند وقت خسته میشه و ادامه نمیده....

هدی گفت...

خوبی سلانه جون؟؟؟ :)

ناشناس گفت...

هدي خانم:
منم نگغتم شما اشتباه مي گيد يا خواستم ارزيابي كنم منم بصورت كلي گفتم كه همه اين ها كه ميگيد درست است اما دليل نميشه كه آدم حتي اگر خسته هم كه بشه كار غلط انجام بده.

khaste گفت...

سلام به همه
حالا که در دو نظر کلمه خسته بود گفتم یه اظهار نظری بکنم کاملا روشن هست که یک دور وجود دارد که سلانه توضیح داد البته من نقش افراد رو از سیستم بیشتر میدونم به این دلیل که سیستم غلط را هم یک سری از همین افراد البته از نوع نا کار درست به وجود آوردند
و در حالی که میگردیم دنبال پرتقال فروش سعی کنیم مقداری از این دور غلط را تبدیل به دور درست کنیم
تا کم کم به حالت مطلوب نزدیک بشیم

khaste گفت...

جناب امیر حسین
اول اینکه هر کشوری شرایط خودشو داره نمیشه یه فرمولو برای همه جا به کار برد
دوم واقعا فکر میکنید اینجا هیچ کس به فکر نیست؟
سوم اینکه مسولیت بر عهده کیه فرقی توی درست یا غلط بودن تصمیماتشون داره؟

سلانه گفت...

خوبم هدی.. تو چطوری دکتر جون؟ :)‏

هانیه گفت...

الآن یعنی شما به خودت گیر دادی؟!