۱۳۸۹/۰۶/۰۶

اومده میگه روزه ای مگه؟ میگم آره. میگه واقعا"؟ میگم عجیبه مگه؟ بدون اینکه ازش بپرسم میگه من که دیگه نه نماز میخونم نه روزه میگیرم! میگم چرا؟ میگه بعد از جریانات سیاسی پارسال. من اعتقادم رو به همه چی از دست دادم. میگم خوب اینطوری که بد انتقامی داری از خدا میگیری! شبا تا صبح گریه میکنه! چه کنه با این مصیبت؟! میگه مسخره کن ، ولی چیزی که این ... بگن همه ش مزخرفه. گفتم جون مادرت تو یکی بحث سیاسی نکن. ولی دینی که بنا باشه روی حرف و اطمینان به کسی بنا شده باشه همون بهتر که نداشته باشی! اینطوری عذاب کمتری هم میکشی!

۱۴ نظر:

علیرضا گفت...

راستی راستی تو روزه می گیری امیر؟! تو که همش تو اینترنت داری انواع اقسام غذاها وچلوکبابها رو سرچ می کنی که می میری تا افطار. ببینم این دخترک رو یتیم می کنی آخرش

علیرضا گفت...

این چرا قاطی کرده. نکنه وبتم روزه س

علیرضا گفت...

ولی این یه حقیقت است که خیلی ها به خاطر مخالفت با نظام یا مخالفت با اینها خیلی کارها رو علی رغم میل باطنی شون انجام می دن. این همون دین گریزی است که بعضا در موردش صحبت می شه

هدی گفت...

دین سیاست زده و سیاست بی دین نتیجه اش همین میشه دیگه....

مجيد گفت...

دين يه چيز شخصيه كه هر كسي بايد خودش بابتش به نتيجه برسه و بناش بر پايه حرف يا كار كس ديگه اي نباشه.اما اين حقير بي دين هم اعتقاد دارم كه زمان پيامبر هم يه چيزي تو مايه هاي الآن بوده كه براي گرفتن رياست قوم عرب و بهد حمله به ساير نقاط جهان احتياج به يه بامبولي داشتن كه ... .
آقا بي خيال حواسن نبود اينجا همه اهل ختم قرآن و اين حرفان ولي وقتي ديانت عين سياست شد و بالعكس آدماي اين شكلي هم پيدا مي شن بالاخره ديگه .

بهار گفت...

وقتي همه چي با هم قاطي باشه نتيجه همينه...دين و سياست و طرح تحول اقتصادي و غيره و ذلك!‏

بهار گفت...

بالاخص ذلك!‏

مريم گفت...

چقدر اين مكالمات برام آشناست و شنيدم اين روزها!!يا بهتر بگم از اون روزها!!

سلانه گفت...

سلاممممممممم:)‏
دقیقن تاثیر مستقیم قاطی کردن همه چی با هم!‏ ای مرده شور این سیاست رو ببره.. گند زدن به همه چی!‏

سلانه گفت...

البته بهار من فک میکنم تاثیر غیره بیشتر از ذلک باشه ها!‏

یه گوریل گفت...

حداقل از زبون 10 نفر دیگه عین همچی استدلالی رو شنیدم.
تا جائی هم که خبر دارم نصفشون از اول هم اهلش نبودن که بعد از پارسال نا اهل بشن.
ژست روشنفکریه این دوره است از قرار .
شیر تو شیری شده این بازار دین وسیاست

matin گفت...

به نظر من که بعضی ها از خیلی چیزا نتایج بی ربطی می گیرن... مگه نماز و روزه رو واسه حکومت به جا میاوردیم که حالا بذاریم کنار؟؟

khaste گفت...

هدا خانم شما به جدایی دین از سیاست اعتقاد دارین؟؟
اصلا دین از نظر شما چیه؟
ایا دین محدود به اعمال عبادی هست فقط؟؟
فکر میکنین دین به چند درصد اززندگیتون باید تاثیر بذاره؟؟

khaste گفت...

هدی =هدا در نظر قبلی