۱۳۸۲/۰۸/۱۷

۱- دیوار چیست؟
آیا به جز دو پنجره روبروی هم
اما بی منظره؟....(قیصر امین پور)

۲- دو سه شب پیش جایی بودم. دو تا استاد دانشگاه هم بودن. حرف از آموزش عالی تو کشور و تحقیقات و اینجور چیزا شد. هر دوشون هم از استادای خیلی متعهد و دلسوزکه تو بهترین دانشگاه ها هم تدریس میکنن. بحث پروژه و ارتباط با صنعت شد. یکیشون گفت من وقتی خودم دنبال یه پروژه میرم و خیلی دوندگی میکنم و کلی هم پارتی پیدا میکنم برا گرفتن یه پروژه ،آخرش جور نمیشه ولی وقتی من هیچ اقدامی نمیکنم و اصلا" تو فکرشم نیستم خود بخود از جایی که اصلا" فکرشم نمیکردم جور میشه. اون یکی گفت این تو کشور ما اینجوریه. میگفت تو کشورای دیگه چون همه چیز سیستماتیکه اصلا" این بحثا مطرح نیست. همه بدون استرس میدونن چه پروژه ای رو میگیرن و کدومو نمیگیرن و وقتی به کسی میگن نه طرف میدونه که لیاقت و تواناییشو نداره. ولی اینجا دادن یا ندادن پروژه دلیل بر توانایی نیست. پارتی بیشتر موثره. همش هم آدم استرس داره. بعد اون اولی گفت که خدا میگه اگه تقوا پیشه کنید و به من توکل کنید من روزیتونو از جایی میدم که اصلا" فکرشم نمی کنید. میگفت این کاری به سیستماتیک بودن یا نبودن ایران نداره. این کار خداست. خدا میخواد فقط به اون توکل کنید. یعنی خدا میخواد که .....نمیدونم والا.

۳- من هنوزم گاهی شبا خواب کنکور و دانشگاه و امتحان میبینم. اغلبشم کابوسه!وقتی از خواب بیدار میشم میگم خوب شد خواب بودم!همش یا خواب میبینم استادا دارن ازم درس میپرسن و من بلد نیستم( همیشه هم خودمو قایم میکنم که استادا منو نبینن!)یا امتحان دارم که نخوندم یا یهو بهم گفتن که کنکوره! حالا خوبه تو دانشگاه استادا اصلا" درس نمی پرسیدن. نمیدونم کی بناس از این کابوسا نجات پیدا کنم!اونوقت لیلا میگه بیا فوق لیسانس بخونیم!خوابشم وحشتناکه!

۴- کلانتر عزیز یه مطلبی نوشته تو وبلاگش که جالبه. من خودم قبلا" خیلی بهش فکر کردم. راستش به جوابای خیلی کلیشه ای رسیدم. اگه فکر میکنید که میتونید جواب قانع کننده بدید موجب مزید امتنان !خواهد بود که اونجا برید و نظرتونو بگید.منم استفاده میکنم. ۵

- ببینم توام موافقی که ساعتای کاری تو ماه رمضون از ۹:۳۰ باشه تا ۱۵؟ !!به خدا خیلی زوره آدم صبح ساعت ۷ پاشه بره سر کار!بابا یه کم انصافم خوبه!حالا عیب نداره به خاطر گل روی شما تا ۴ هم میتونیم سر کار باشیم!چیکار کنیم دیگه. سینه سوخته رفیق بازیم!خیلی بده آدم زیادی مرام داشته باشه!

۶- آموخته ام که.......
هر چقدر آدمي نسبت به جبر زمانه اش جدي باشد ، اما هميشه نياز به دوستي دارد كه بتواند بدون تكلف و ساده لوحانه با او بر خورد كند.

هیچ نظری موجود نیست: