۱۳۸۲/۰۵/۲۷

ما و ديگران...

دلم از نام مسیحا لرزید
از پس پرده اشک
من مسیحا را بالای صلیبش دیدم
با سر خم شده به سینه، که باز
به نکوکاری،پاکی،خوبی
عشق می ورزد.....(مشیری)
چقدر ظاهر آدما برات مهمه؟ چقدر از ظاهر آدما میشه پی به باطنشون برد؟ چقدر این شعر رو قبول داری که میگه: رنگ رخساره خبر میدهد از سر درون؟ اصلا" اهل قضاوت کردن آدما از رو ظاهرشون هستی؟ یعنی واقعا" میشه از ظاهر یکی پی برد که طرف چی کاره هست؟ اگه بگم من اینجوری نیستم شاید ادعای دروغ باشه. واقعا" خیلی سعی میکنم که این نوع قضاوت رو از خودم دور کنم. ولی بعضی جاها اعتراف می کنم که نتونستم. وقتی پی به شخصیت واقعی طرفت بردی اونوقت فقط خجالتش برات می مونه. اگه اطرافتو نگاه کنی میبینی همه جور آدمی با هر جور عقیده ای پیدا میشه. نمونش تو همین دنیای مجازی وبلاگه. ببین چه حرفایی که نمیزنن(همین صبحی از تو یه وبلاگ هی این لینکا رو گرفتم و رفتم جلو. به جاهایی رسیدم که کم از نا کجا آباد نداشت .حرفایی دیدم که واقعا" سر درد گرفتم). واقعا" چقدر از این افراد ظاهرشون میخوره به باطنشون؟می بینی که طرف ریش گذاشته و کلی ظاهر عوام فریبی داره. هر موقع هم که میخواهی ببینیش باید تو صف اول نماز جماعت پیداش کنی. بعد همین آقا اونجایی که بحث بیت المال میشه انگار که ارث پدری ایشونه. خیلی از این آدما دیدیم. روز به روزم داره زیادتر میشه. همین آدم باعث شده و میشه که خیلیا از اصل دین متنفر بشن. به نظر من این بزرگترین خیانته. بعد یکی دیگه رو میبینی که یه ظاهری داره که هرکی میبینه فکر میکنه این آدم اصلا" تاحالا اسم دین رو هم نشنیده! ولی وقتی دقت میکنی میبینی نه غیبت کسیو میکنه، نه تهمت میزنه، نه دروغ میگه تازه مدام هم داره از بقیه دستگیری میکنه و مشکل بقیه رو برطرف میکنه. اینجور جاها آدم خیلی شرمنده میشه. دیدی خیلی جاها چه راحت تکلیف آدما رو معلوم می کنیم. مثلا" فورا" حکم میکنیم این بابا جاش ته ته جهنمه! یا خوش به حال فلانی که اون بالاهای بهشته!(البته معمولا" عادت نداریم کسیو بهشتی کنیم چون خودمون بهشتی هستیم!!!!)من همیشه میگم ما باید بندگیمونو بکنیم. کار خدا رو هم بذاریم برا خود خدا. به من چه ربطی داره که کی جاش کجاست.هنر کنیم به کار خودمون برسیم. ظاهرا" دوباره گرم شدم زیادی حرف زدم.البته تو که عادت داری.....

هیچ نظری موجود نیست: