۱۳۸۲/۱۰/۰۷

خلاصه بعد از کلی تحقیق و بررسی و فکر کردن ملاکام انتخاب شد. البته ملاکای من مخصوص خودمه. شاید اینجاش خیلی به درد کسی نخوره ولی با این حال مینویسم. به ترتیب نمینویسم. یکی از ملاکام زیبایی بود. این یکی از چیزایی بود که خیلی وقتمو گرفت. خوب کلیشه ایش اینه که نه آقا زیبایی ملاک نیست! مهم درون افراده. مهم باطن و سیرت آدماس نه صورتشون!دیدی میگن حتی خوشگلترین آدما هم برات عادی میشن و این زیبایی فقط برا یکی دو ماه اول زندگیه؟!میگفتن اگه زنت خوشگل باشه وقتی تو خیابون راه میری هر کسی یه چیزی بهت میگه . وای به اینکه تو زشت باشیو خانمت خوشگل. دیگه بیا و ببین. هرکی راه میره یه چیزی میگه. من از نوشتن اون اراجیف اینجا معذورم!به من که زیاد میگفتن. ولی من زیاد به این حرف بقیه توجه نکردم. دیدم برا خودم زیبایی مطرحه. دوس ندارم این عاملی بشه که بعدا" نگاهم به جای دیگه پرت بشه. اینو هم بذار اول بگم که زیبایی با خوشگلی خیلی فرق داره تو کتاب لغت من! خوشگل خوب همین هست که اطرافت زیاد میبینی!ولی زیبا اونیه که چهره ش آرامش بخشه. من دیدم این مورد برام خیلی مهمه. دنبال کسی بودم که وقتی نگاش میکنم بهم آرامش بده. دیدی بعضیارو که نگاه میکنی اضطراب میگیری؟ دوس داشتم همسرم جوری باشه که تو بدترین شرایط ، وقتی که مشکل یا اختلافی پیش میاد( که یه چیز خیلی طبیعیه) زمانی که از دستش خیلی دلخوری وقتی بهش نگاه میکنی بهت آرامش بده و همه چیزو فراموش کنی. دلت آروم بشه. باید جوری باشه که وقتی صبح که از خواب بیدار شدی و اولین نگاهت تو صورت همسرت افتاد یه آرامشی بگیری. اصلا" ببینی میتونی صورتشو با اون وضع پریشون تحمل کنی؟این خیلی مهمه. من الان این حسو نسبت به لیلا دارم. اینو بدون تعارف میگم. الان شاید این حرفا به نظرت عادی باشه ولی وقتی وارد زندگی شدی میبینی چه پارامتر مهمیه.دوستی میگفت وقتی با خانومم قهر میکنم زمانی که نگاه میکنم تو صورتش دلم نمیاد ادامه بدم. میرم بوسش میکنم! و همه چی تموم میشه. امان از این دوستا که چه حرفایی میزنن!ملاک بعدی هم سطحی فرهنگی خونواده ها بود. برام خیلی مهم بود که دو تا خونواده از نظر فرهنگی و اعتقادی در یه سطح باشن. الان دارم میبینم چه مزایاییی داره. از اونایی نبودم که فکر کنم من میخوام با همسرم زندگی کنم و خونوادش مهم نیست. به نظرم خونواده خیلی خیلی مهمه. این که اولا" چه طرز فکری دارن و چجوری هستن و دیگه اینکه هم سطح باشن با خونواده ی خودم. اگه بدونی چه تاثیری داره. بیشتر مشکلاتی که برا زوجای جوون پیش میاد این عدم انطباق دیدگاه خونواده دو طرفه.(ادامه دارد!)

هیچ نظری موجود نیست: