۱۳۸۲/۱۱/۲۹

بعضی‌ها برای دوستانشان مثل چتری در روز بارانی هستند. منتهی چتری كه گير كرده و هيچوقت باز نمی‌شود .
*
وجدان کاری چیه؟یعنی اینکه کاری رو که بهت سپردن مثل کار خودت بدونی و براش دل بسوزونی؟یعنی اینکه دلت شور کاری رو بزنه که مسئولشی؟ خوب اگه خود صاحب کار دلش انقدر شور نزد چی؟! یعنی اینجوری تو دیگه تکلیف از رو دوشت برداشته میشه یا اینکه نه تو باید کار خودتو بکنی هرچند صاحب کار بی خیالش باشه؟ واقعا" برام سواله.
*
دروغ تا چه حدش مجازه؟اصلا" چیزی به نام دروغ مصلحتی داریم؟ واقعا" داریم یا اینکه یه جور توجیهه؟میتونیم به خارجیا دروغ بگیم؟ یعنی اگه هر روز طرف زنگ بزنه بگه جنسی که سفارش داده بودم چی شد، میتونیم بهش بگیم که فرستادم. دوباره اگه بعد از ۲ روز زنگ زد که چی شد؟ بگیم راننده تصادف کرده. بعد دوروز دوباره بگیم کشتی توقیف شده تو فلان جا! این دروغش ایراد داره؟ خوب اگه نگیم که دیگه طرف سفارش نمیده. سفارش نده؟ نه دیگه نمیشه. اگه سفارش نده ما نمیتونیم صادرات داشته باشیم. در نتیجه صادرات غیر نفتی ایران کم میشه. درنتیجه ارز وارد مملکت نمیشه. در نتیجه سرانه ملی کاهش پیدا میکنه. در نتیجه اشتغال ایجاد نمیشه. جوونای مردم بیکار میشن. معتاد میشن.آمار طلاق و خود کشی و ایدز بالا میره!حالا به نظرت ایراد داره من یه دروغ اینجوری بگم؟ نفعی که برا من نداره. من برا رضای خدا میگم!
*
رییس بزرگ از مالزی اومد. هنوز دفتر نیومده. از اونجا زنگ زده بود که سوغاتی چی برات بیارم؟!منم که خجالتی ، گفتم هیچی. گفتم خودت سالم برگرد.( اینم از همون دروغاییه که نمیدونم خوبه یا بد!). حالا به نظرت برام لب تاپی چیزی میاره؟! آخه یه بار گفته بود اونجا قیمتش نصف ایرانه. من که فکر کنم بیاره! برا لیلا هم لابد یه تی شرتی چیزی میاره مثل اوندفعه.حالا یه شکلاتم میاره که من چون دوس نمیدارم میدم به لیلا که شاد بشه.
*
آقایون و خانمای کارمند. شاد باشید که عیدی و پاداش آخر سالتون ۱۰۰ هزار تومان تعیین شد! برید جشن بگیرید ولی مواظب باشید زیادی ولخرجی نکنید!خدا رو شکر که کارمند دولت نیستم وگرنه با این پول حتما" به راه خلاف کشیده میشدم! پول زیادم فساد میاره آخه!
*
اینو ببینید!

هیچ نظری موجود نیست: